public void ResimYukle(FileUpload Yukle, int
sabitt, string Klasor)
{
try
{
DosyaAdi = DateTime.Now.Day.ToString()
+ DateTime.Now.Month + DateTime.Now.Year + DateTime.Now.Hour
+ DateTime.Now.Second + DateTime.Now.Minute + DateTime.Now.Millisecond
+ ".jpg";
string bresim = "",
uzanti = System.IO.Path.GetExtension(Yukle.FileName).ToLower();
Yukle.SaveAs(HttpContext.Current.Server.MapPath("~//" + Klasor + "//") + DosyaAdi);// İlk
olarak fotoyu normal kayıt ediyoruz
using (Bitmap
OriginalBMb = new Bitmap(HttpContext.Current.Server.MapPath("~//" + Klasor + "//" + DosyaAdi)))//Kayıt
ettğimiz fotoyu çağırıp üzerinde işlem yapıyoruz
{
double ResimYukseklik = OriginalBMb.Height;// yüksekliği belirtiyoruz
double ResimUzunluk = OriginalBMb.Width;// genişliği belirtiyoruz
int sabit = sabitt;//vermek istediğimiz oranı veriyoruz eğer foto 300 den yüksek
veya geniş ise bu işlemi gerçekleştireceğiz
double oran = 0;
if (ResimUzunluk > ResimYukseklik
&& ResimUzunluk > sabit)
{
oran = ResimUzunluk / ResimYukseklik;
ResimUzunluk = sabit;
ResimYukseklik = sabit / oran;
}
else if
(ResimYukseklik > ResimUzunluk && ResimYukseklik > sabit)
{
oran = ResimYukseklik / ResimUzunluk;
ResimYukseklik = sabit;
ResimUzunluk = sabit / oran;
}
Size newSizeb = new Size(Convert.ToInt32(ResimUzunluk), Convert.ToInt32(ResimYukseklik));
Bitmap Resizebmb = new Bitmap(OriginalBMb,
newSizeb);
Graphics grPhoto = Graphics.FromImage(Resizebmb);
grPhoto.InterpolationMode = InterpolationMode.High;
// resmin kalitesini ayarlıyoruz. Burada
InterpolationMode özelliklerini bulabilirsini
Resizebmb.Save(HttpContext.Current.Server.MapPath("~//" + Klasor + "//Y" + DosyaAdi), ImageFormat.Jpeg);
OriginalBMb.Dispose();
}
File.Delete(HttpContext.Current.Server.MapPath("~//" + Klasor + "//" + DosyaAdi));//eski
oluşturduğumuz resimi siliyoruz
}
catch
{
DosyaAdi = "";
}
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumunuz için teşekkür ederim.